- Αδιαχώρητο από τα εκατοντάδες φορτηγά που έσπευσαν να μεταφέρουν τα κοντέινερ
Εντός των επόμενων δέκα ημερών παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι θα έχει αποκατασταθεί η ομαλή ροή εμπορευμάτων στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς επέστρεψαν χθες το πρωί κανονικά στην εργασία τους οι εργαζόμενοι στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ).
Χθες ωστόσο κανένα πλοίο δεν κατέπλευσε στο λιμάνι, δεδομένου ότι οι περισσότερες εταιρείες είχαν σπεύσει και είχαν αλλάξει τα προγράμματα προσεγγίσεών τους στον Πειραιά, το αδιαχώρητο, όμως, σημειώθηκε από τα εκατοντάδες φορτηγά που έσπευσαν από πολύ νωρίς το πρωί για να μεταφέρουν τα κοντέινερ τα οποία παρέμεναν εγκλωβισμένα στην πλατεία του ΣΕΜΠΟ καθ΄ όλη τη διάρκεια της απεργίας.
Την ίδια ώρα ο πρόεδρος του ΟΛΠ κ. Γ. Ανωμερίτης είχε σειρά συναντήσεων με παράγοντες του Πειραιά, με τους οποίους και συζήτησε θέματα του λιμένα, ενώ, όπως έγινε γνωστό, και η διοίκηση της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης ανέμενε ραντεβού από την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Λούκα Κατσέλη. Οι χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων έχουν στόχο να ενημερώσουν τη νέα ηγεσία για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, ευελπιστώντας σε βελτιωτικές παρεμβάσεις τις οποίες και αναμένουν οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά εξάλλου αναμένουν εντός των επομένων ημερών να κληθούν εκ νέου από τον κ. Ανωμερίτη, ο οποίος και θα τους ενημερώσει για την πορεία της διευθέτησης των εργασιακών θεμάτων τους, για τα οποία ο νέος πρόεδρος του ΟΛΠ έχει δεσμευτεί ότι θα υπάρξει άμεση προώθηση.
Την ίδια ώρα η πλευρά των Κινέζων της Cosco διατηρεί στάση αναμονής, έχοντας ήδη συμφωνήσει με τον κ. Ανωμερίτη να του δώσει ένα νέο χρονικό περιθώριο προκειμένου να κλείσει όλα τα ανοικτά θέματα με τους εργαζομένους, ώστε να αποκατασταθούν οι ομαλές σχέσεις και να διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξουν νέες απεργίες.
Στο πλαίσιο αυτό, πηγές που πρόσκεινται στην πλευρά της Cosco υποστήριζαν στο «Βήμα» ότι δεν υπάρχει κανενός άλλου είδους συμφωνία για άλλα θέματα πέραν της παραχώρησης μιας νέας παράτασης για την εφαρμογή της σύμβασης.
Οσον αφορά το θέμα της επαναδιαπραγμάτευσης, η κινεζική πλευρά επιβεβαίωσε ότι παραμένει ανοικτή να συζητήσει όλα τα θέματα που θα τεθούν εκ μέρους της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Η στάση αυτή κρίθηκε σκόπιμο να τηρηθεί, καθώς έπρεπε να δοθεί χρονικό περιθώριο στην κυβέρνηση να οριστικοποιήσει τις αρμοδιότητες του συγκεκριμένου υπουργείου σε θέματα ναυτιλίας.
Ωστόσο, μετά και τα τελευταία γεγονότα που αφορούν το λιμάνι του Πειραιά, η υπομονή φαίνεται να εξαντλείται με ταχείς ρυθμούς.
Οι χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων έχουν στόχο να ενημερώσουν τη νέα ηγεσία για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, ευελπιστώντας σε βελτιωτικές παρεμβάσεις τις οποίες και αναμένουν οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων.
Οι αδυναμίες στο σύστημα κατά κύριο λόγο εξυπηρέτησης πολλές φορές έχει φέρει τα ελληνικά στρατηγικής σημασίας εμπορικά λιμάνια στο όριο να τεθούν εκτός από τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, είτε επειδή η εργασιακή ειρήνη είναι μια έννοια πλέον συζητήσιμη είτε διότι το επίπεδο εξυπηρετήσεως αλλά και τα στοιχεία ανταγωνιστικότητας είναι μαχητά από τον ανταγωνισμό. [
Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009
«Μποτιλιάρισμα» στο λιμάνι του Πειραιά
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου