Όπισθεν ολοταχώς της κυβέρνησης λόγω της κακής δημοσιονομικής κατάστασης - Δύο ταχυτήτων τα τέλη κυκλοφορίας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Προκόπης Γιόγιακας, ΤΑ ΝΕΑ: Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2009
Η κακή δημοσιονομική κατάσταση «έφαγε» την απόσυρση... Ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου ξεκαθάρισε χθες ότι το μέτρο που εξήγγειλε η προηγούμενη κυβέρνηση σταματά «και τα 400 εκατ. ευρώ που είναι το ετήσιο κόστος της απόσυρσης θα αξιοποιηθούν με άλλο τρόπο».
Όπως ξεκαθαρίστηκε χθες, κατά την παρουσίαση του προγράμματος της απόσυρσης και των νέων τελών που έγινε στο υπουργείο Οικονομικών, με την παρουσία και της υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνας Μπιρμπίλη, «όσοι πρόλαβαν να αποσύρουν τα αυτοκίνητά τους θα αποζημιωθούν με βάση τα όσα προβλεπόταν από τη ρύθμιση Σουφλιά. Όσοι δεν πρόλαβαν ή καθυστέρησαν μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο, είναι και οι μεγάλοι χαμένοι».
Τα μέτρα προωθούνται με νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία υπογράφτηκε χθες και σήμερα δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Μέχρι στιγμής, 73.000 αυτοκίνητα σε σύνολο 730.000 οδηγήθηκαν για απόσυρση. Οι ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων έχουν δύο επιλογές, εκτός από τα χρήματα που θα λάβουν για την απόσυρση. Είτε να πάρουν το ποσό των 1.000 ευρώ για επιδότηση νέου αυτοκινήτου είτε να πάρουν 500 ευρώ και δύο ετήσιες κάρτες απεριόριστων διαδρόμων συνολικής αξίας 700 ευρώ.
«Απόσυρση τέλος από σήμερα» τόνισε χαρακτηριστικά χθες ο υπουργός Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου. «Δεν έχει κανένα περιβαλλοντικό όφελος και διότι δεν είμαστε μια χώρα η οποία έχει εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία. Επίσης καταργείται διότι έχει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος- 400 εκατ. ευρώ ετησίως- και το έλλειμμα είναι παρά πολύ μεγάλο». Όπως ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών, «στο παρελθόν η απόσυρση έχει χρησιμοποιηθεί και από κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ γιατί υπήρχε πολύ μεγάλος στόλος παλαιών αυτοκίνητων. Αυτός ο στόλος έχει ανανεωθεί σε μεγάλο βαθμό. Εμείς επιλέγουμε άλλους τρόπους να στηρίξουμε την παραγωγή, την απασχόληση και τις επενδύσεις στη χώρα μας».Τα νέα τέλη
Όσον αφορά τα νέα τέλη, προβλέπονται μεγαλύτερες μειώσεις για τα αυτοκίνητα έως 1400 κ.εκ. Ωστόσο, τα τέλη υπολογίζονται με βάση τα κυβικά εκατοστά και την παλαιότητα χωρίς να λαμβάνεται υπόψη- με συγκεκριμένα νούμερα- η ρύπανση που προκαλούν τα αυτοκίνητα. Για τα νέα αυτοκίνητα (κλάση Α) με πρώτη κυκλοφορία από την 1η Ιανουαρίου 2005 τα τέλη- σε σχέση με ό,τι ισχύει σήμερα- είναι χαμηλότερα, ανεξάρτητα από τον κυβισμό... Για τα παλαιότερα αυτοκίνητα (κλάσεις Β, Γ και Δ) οι αυξήσεις είναι εμφανώς μεγαλύτερες στα αυτοκίνητα από 1400 κ. εκ. και άνω. Τα νέα τέλη κυκλοφορίας χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες, ανάλογα με την παλαιότητα του οχήματος (κλάσεις Α, Β, Γ και Δ) όπως προέβλεπε και η ρύθμιση Σουφλιά.Δεν είναι... πράσινα
Όπως επισημαίνει στα «ΝΕΑ» ο υπεύθυνος περιβαλλοντικών προγραμμάτων της περιβαλλοντικής οργάνωσης WWF Κώστας Λιαρίκος, «τα τέλη όπως ανακοινώθηκαν χθες απέχουν μακριά από αυτό που λέμε πράσινα τέλη. Έπρεπε να βασίζονται και κατά συνέπεια να υπολογίζονται με βάση τη ρύπανση που προκαλούν τα αυτοκίνητα και να μη βασίζονται αποκλειστικά στα κυβικά και την παλαιότητα των αυτοκινήτων». Πάντως ο κ. Λιαρίκος υποστηρίζει ότι «το σταμάτημα της απόσυρσης είναι προς τη σωστή κατεύθυνση αφού περιβαλλοντικά το μέτρο δεν είχε να προσφέρει τίποτα».
Προεκλογικά και ο υπεύθυνος του Τομέα Περιβάλλοντος του ΠΑΣΟΚ Σπύρος Κουβέλης υποστήριζε την άποψη ότι θα έπρεπε να γίνει επανεξέταση της ρύθμισης Σουφλιά και τα τέλη να υπολογίζονται με βάση τους πραγματικούς ρύπους που εκπεμπουν τα αυτοκίνητα.ΟΣΟΙ ΠΡΟΛΑΒΑΝ να αποσύρουν τα αυτοκίνητά τους θα αποζημιωθούν με βάση τη ρύθμιση ΣουφλιάΠροεκλογικά μιλούσαν για βελτίωση του μέτρου της απόσυρσηςΡΕΠΟΡΤΑΖ: Κώστας Ντελέζος
ΠΑΡΑΘΥΡΟ για συνέχιση του μέτρου της απόσυρσης- έστω και με αλλαγές - άφηνε το ΠΑΣΟΚ λίγο πριν από τις εκλογές. Ως κυβέρνηση, το ΠΑΣΟΚ «θα ξαναδεί το πλαίσιο που αφορά την απόσυρση και τα τέλη κυκλοφορίας», δήλωνε στις 17 Σεπτεμβρίου ο νυν υπουργός Οικονομικών και τότε εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπακωνσταντίνου. Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις ο κ. Παπακωνσταντίνου άφηνε μάλιστα ανοιχτό το ενδεχόμενο βελτιώσεων στα σχέδια που είχε παρουσιάσει η Ν.Δ, σημειώνοντας: «Έχουμε διαφωνήσει με το συγκεκριμένο πλαίσιο και θα το βελτιώσουμε, θα το αλλάξουμε, έτσι ώστε να μην τιμωρούνται οι φτωχότεροι συμπολίτες μας, όπως γίνεται σήμερα».
Νωρίτερα, στις 27 Ιουλίου 2009, ο νυν υπουργός Οικονομικών, σχολιάζοντας τα μέτρα της κυβέρνησης για την απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων, είχε δηλώσει: «Η κυβέρνηση έχει χάσει την επαφή με την πραγματικότητα. Όποιος δεν είχε τα προηγούμενα χρόνια χρήματα για να αγοράσει νέο αυτοκίνητο, τιμωρείται σήμερα με ένα χαράτσι! Επιχειρούν μάλιστα να δώσουν “περιβαλλοντικό” χαρακτήρα σε αυτό το καθαρά ταξικό εισπρακτικό μέτρο, δυσφημώντας με τον τρόπο αυτό τον αγώνα για το περιβάλλον. Τα κίνητρα που σε αντιστάθμισμα δίνουν για την αγορά νέου Ι.Χ. είναι παντελώς ανεπαρκή. Όσοι έχουν διατηρήσει παλιό αυτοκίνητο το έκαναν μάλλον γιατί τους έλειπαν περισσότερα από 500 ευρώ για να προμηθευτούν νέο».
Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2009
Η απόσυρση «έπεσε» στη μαύρη τρύπα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου