Καταγράφουν αύξηση πωλήσεων 30%, ενώ οι μπότες πέφτουν 20%
Στη μόδα φέρνει τις γαλότσες η οικονομική κρίση. Καθώς οι γυναίκες προσπαθούν να περιορίσουν τις δαπάνες τους, στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε αυτές τις «μπότες» που είναι φτιαγμένες από φθηνότερα υλικά και διατίθενται σε πιο προσιτές τιμές. Αντίθετα, η δερμάτινη μπότα καταγράφει πτώση πωλήσεων 20%.«Σύμφωνα με τις προδιαγραφές της μόδας, φέτος η μπότα αναμενόταν ότι θα ήταν απαραίτητη στο ντύσιμο της γυναίκας. Η κρίση όμως και ο σχετικά καλός μέχρι πρότινος καιρός διέψευσαν τις προσδοκίες της αγοράς», δηλώνει ο κ. Χρήστος Δόρυζας, εμπορικός διευθυντής της εταιρείας Dexim. Έτσι, οι μπότες είδαν τις πωλήσεις τους να πέφτουν έως και 20%, ενώ αντίθετα ο τζίρος στις γαλότσες, οι οποίες έχουν αναβαθμιστεί ως αξεσουάρ της μόδας τα τελευταία τρία χρόνια, αυξήθηκε έως και 30% και κινήθηκε κόντρα στο ρεύμα της συνολικής αγοράς του παπουτσιού που καταγράφει πτώση 15%-20%.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μαρία Βασιλείου, ΤΑ ΝΕΑ: Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2010
Άλλωστε, η διαφορά στην τιμή μιας γαλότσας και μιας μπότας είναι σημαντική. Οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν ένα ζευγάρι γαλότσες στα 30-40 ευρώ, ενώ οι τιμές στις μπότες κινούνται πάνω από 60 ευρώ. Μάλιστα, όπως παρατηρούν στελέχη της αγοράς, η γαλότσα αναμένεται να γίνει φετίχ για τις Ελληνίδες. Η τάση δεν οφείλεται μόνο στην οικονομική κρίση που ευνοεί τις πωλήσεις υποδημάτων σε προσιτές τιμές, αλλά και στις διεθνείς επιταγές της μόδας.
Σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι μεγάλοι οίκοι οι οποίοι προχώρησαν στον σχεδιασμό και την παραγωγή γαλότσας. Αν και οι τιμές τους είναι υψηλότερες- φτάνουν και τα 400 ευρώ- συνέβαλαν στη διάδοση της γαλότσας. «Πριν από μερικά χρόνια οι καταναλώτριες δεν θα τολμούσαν να φορέσουν γαλότσες» παρατηρεί ο κ. Αργύρης Γεωργούδας, γενικός διευθυντής της εταιρείας Νak που διαθέτει τα ομώνυμα καταστήματα αλλά και τα Βally και Clarks στην Ελλάδα. «Εδώ και τρία χρόνια οι πωλήσεις τους ανεβαίνουν συνεχώς. Φέτος, μάλιστα, είχαμε ένα “ξέσπασμα” στην ελληνική αγορά». Είναι χαρακτηριστικό ότι ορισμένες εταιρείες δεν πρόλαβαν να βγάλουν τις γαλότσες σε εκπτώσεις, καθώς είχαν σχεδόν εξαντληθεί τα εμπορεύματά τους. Αντίθετα στις μπότες η πτώση των πωλήσεων οδήγησε σε γενναιόδωρες εκπτώσεις, που φθάνουν το 70%.Και του χρόνου
Η γαλότσα- εξαιτίας και της οικονομικής κρίσης- θα εξακολουθήσει να βρίσκεται στη μόδα και την επόμενη χρονιά, με τους υποδηματοποιούς και τους διεθνείς οίκους να... παίζουν με ακόμη περισσότερα σχέδια και συνδυασμούς. Όπως λένε παράγοντες της αγοράς που βρίσκονται αυτήν την εποχή στο Μιλάνο για τις παραγγελίες της επόμενης χειμερινής σεζόν, οι γαλότσες συνδυάζονται όλο και περισσότερο με ύφασμα, με δέρμα, ενώ τα σχέδια και τα χρώματα πληθαίνουν. Έτσι, προβλέπεται ότι οι Ελληνίδες και του χρόνου θα αγοράσουν γαλότσες, επώνυμες ή μη, διεκδικώντας ένα αξιόλογο μερίδιο στην αγορά του παπουτσιού, η οποία εκτιμάται σε 1,5 δισ. ευρώ ετησίως. Πρόκειται για εξέλιξη που θα δώσει ανάσα στον κλάδο, καθώς οι επιχειρηματίες εκτιμούν ότι το 2010 η αγορά των υποδημάτων θα αντιμετωπίσει ακόμη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων.Ευκολία στη χρήση
Σημαντικό ρόλο στη στροφή προς τις γαλότσες έχει και η χρηστικότητά τους. «Η ευκολία στη χρήση, αφού το επιτρέπει η μόδα, επηρεάζει τις επιλογές των καταναλωτριών» υποστηρίζει ο κ. Γεωργούδας. Πράγματι, τα υποδήματα από πλαστικές ύλες συντηρούνται ευκολότερα, πλένονται, φθείρονται δυσκολότερα. Γι΄ αυτό, άλλωστε, οι εταιρείες παραγωγής παπουτσιών και οι διεθνείς οίκοι χρησιμοποιούν το πλαστικό ως ύλη και για τα καλοκαιρινά υποδήματα.ΟΡΙΣΜΕΝΕΣεταιρείες δεν πρόλαβαν να βγάλουν τις γαλότσες σε εκπτώσεις, καθώς είχαν εξαντληθεί τα εμπορεύματά τους
Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2010
Η κρίση έκανε τις γαλότσες μόδα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου