Προβολές βιντεοδιαλέξεων στα υπουργικά συμβούλια; Για πολλούς υπουργούς είναι άλλη μία καινοτομία που δεν θα έπρεπε να εκπλήσσει όσους γνωρίζουν πώς σκέπτεται και ενεργεί ο κ. Γ. Παπανδρέου. Για κάποιους είναι μια πολυτέλεια η οποία δεν συμβαδίζει με την κρισιμότητα της κατάστασης της χώρας. Και για άλλους είναι απλώς μια βαρετή διαδικασία, είτε επειδή γνωρίζουν ήδη το περιεχόμενο των διαλέξεων είτε επειδή δεν συμμερίζονται τέτοιου είδους καινοτομίες. Γεγονός είναι ότι οι συνεδριάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου έχουν πλέον μετατραπεί σε εκδηλώσεις πολυμέσων, με προβολές βίντεο, τα οποία ο κ. Παπανδρέου επιλέγει από την ιστοσελίδα ted. com, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό με σκοπό την προώθηση της καινοτομίας και τη διάδοση πρωτοποριακών ιδεών.
Oπως λένε συνεργάτες του κ. Παπανδρέου, το concept των βιντεοπροβολών ταιριάζει απολύτως στον τρόπο με τον οποίο σκέπτεται ο Πρωθυπουργός. Οσο για το πώς έφτασε στο ted. com, κανείς δεν γνωρίζει με βεβαιότητα, αν και κάποιες ενδείξεις υπάρχουν:
μεταξύ των προσκεκλημένων στο ted συγκαταλέγονται ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ και τακτικός συνομιλητής του Πρωθυπουργού κ.
Μπιλ Κλίντον και ο κ.
ΤζεφΜάλγκαν, ο οποίος ήταν ένας από τους ξένους συμβούλους που είχε διοριστεί στο πλευρό του κ. Παπανδρέου προ ενός έτους.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε πριν από δύο εβδομάδες, όταν η παρουσίαση ενός πιλοτικού σχεδίου για την εκπαίδευση από την υφυπουργό Παιδείας κυρία
Εύη Χριστοφιλοπούλου συνοδεύτηκε από την προβολή μιας (υποτιτλισμένης) διάλεξης του σερ
Κεν Ρόμπινσον με θέμα την «Επανάσταση στην εκπαίδευση». Επειτα συζητήθηκε η απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων. Τραγική ειρωνεία: η συνεδρίαση εκείνη έπρεπε να διακοπεί και να συνεχιστεί για την επόμενη ημέρα, διαφορετικά η διάρκειά της θα ξεπερνούσε τις πέντε ώρες.
Στη συνεδρίαση της προηγούμενης Τρίτης ο κ. Παπανδρέου κατέστησε σαφές ότι οι προβολές θα συνεχιστούν.
«Πρώτα θα δούμε ένα βίντεο, όπως κάνουμε πια» είπε και εξήγησε:
«Αυτές τις διαλέξεις δεν τις παρουσιάζουμε για να υιοθετούμε όλες τις απόψεις τους αλλά για να έχουμε “τροφή” για σκέψη». Κάποιοι παρακολούθησαν με ενδιαφέρον. Αλλοι, όπως ο κ. Ευ. Βενιζέλος, προτίμησαν να μελετούν τους φακέλους που είχαν μπροστά τους. Για τους επιμελείς πάντως ο κ. Παπανδρέου επεφύλασσε και μια έκπληξη: εργασία για το σπίτι. Τους πρότεινε να παρακολουθήσουν μια διάλεξη με θέμα τη διαφθορά...
Μη κερδοσκοπικός οργανισμός, ιδρύθηκε το 1984 υπό μορφή συνεδρίου. Αρχικά συμμετείχαν πρόσωπα από τρεις χώρους: Τεχνολογία,Θέαμα, Σχέδιο, εξ ου και η ονομασία, από τα αρχικά των λέξεων Technology, Εntertainment, Design. Στο site υπάρχουν σήμερα περισσότερες από 700 διαλέξεις, σε ένα εύρος θεμάτων που ξεκινά από τη δημιουργική μαγειρική του Τζέιμι Ολιβερ, περνά από την πρόταση για τη νέα διακυβέρνηση του κ.Ντέιβιντ Κάμερον και φτάνει στις ανθρωπιστικές καταστροφές της Αφρικής με ομιλητή τον Μπόνο ή της Αϊτής με τον Μπιλ Κλίντον.
Οι 3 γκουρού του προέδρου
- ΣΕΡ KΕΝ ΡΟΜΠΙΝΣΟΝ
- «Φέρτε την επανάσταση στην εκπαίδευση»
Ο σερ Κεν Ρόμπινσον ήταν επικεφαλής της επιτροπής που ίδρυσε το 1998 η κυβέρνηση Μπλερ με αρμοδιότητα την πολιτιστική και δημιουργική εκπαίδευση. Ασχολήθηκε με τη σημασία της δημιουργικότητας στο εκπαιδευτικό σύστημα και την οικονομία και του απονεμήθηκε ο τίτλος του σερ το 2003. Στη διάλεξη που πρόβαλε ο κ.Παπανδρέου στο Υπουργικό Συμβούλιο αναφέρει μεταξύ άλλων: «Στο Λος Αντζελες πριν από εννέα χρόνια ήλθα αντιμέτωπος με ένα εκπαιδευτικό πρότυπο που έλεγε ότι “το πανεπιστήμιο αρχίζει στο νηπιαγωγείο”. Δεν είναι έτσι! Το νηπιαγωγείο ξεκινά στο νηπιαγωγείο! Οπως έλεγε και ένας φίλος μου, ένα τρίχρονο παιδί δεν είναι μισό εξάχρονο. Υπάρχει όμως πλέον τέτοιος ανταγωνισμός για να σε δεχθούν στο σωστό νηπιαγωγείο ώστε τρίχρονα παιδιά δίνουν συνεντεύξεις! Μπροστά από μια επιτροπή που εξετάζει τα βιογραφικά τους! Το άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι ο κομφορμισμός. Εχουμε φτιάξει τα εκπαιδευτικά μας συστήματα στα πρότυπα του φαστ φουντ. Πρέπει να μετακινηθούμε από το εκπαιδευτικό μοντέλο της βιομηχανικής κοινωνίας, που στηρίζεται στη γραμμικότητα, στον κομφορμισμό και στη μαζικότητα, στο μοντέλο που βασίζεται στις αρχές της γεωργικής οικονομίας. Δεν μπορείς να προβλέψεις με ακρίβεια το αποτέλεσμα αλλά πρέπει να δημιουργήσεις τις συνθήκες για την καλλιέργεια των δεξιοτήτων».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου