Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011

Στο σκαµνί όποιος δεν πληρώνει

  • H κυβέρνηση σκληραίνει τη στάση της κατά του «τζάµπα»
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ, ΤΑ ΝΕΑ: Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011
Μηχανήµατα έκδοσης  εισιτηρίων που  κατέστρεψαν οι οµάδες  που αντιτίθενται στις  αυξήσεις των εισιτηρίων,  στον σταθµό  «Πανεπιστήµιο» του  Μετρό
Στα δικαστήρια θα οδηγούνται σύντοµα οι επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας που θα επιβιβάζονται στα µέσα µαζικής µεταφοράς χωρίς να πληρώνουν εισιτήριο: Με τροπολογία που ετοιµάζεται να καταθέσει την Τετάρτη ο υπουργός Μεταφορών ∆ηµ. Ρέππας στο νοµοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών, η «εισιτηριο-αποφυγή» θα θεωρείται πλέον ποινικό αδίκηµα πληµµεληµατικού χαρακτήρα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρωί του περασµένου Σαββάτου σηµειώθηκαν νέα εκτεταµένα κρούσµατα σφράγισης και καταστροφής ακυρωτικών µηχανηµάτων εισιτηρίων σε σταθµούς του Μετρό, του ηλεκτρικού σιδηροδρόµου, καθώς και σε λεωφορεία και τρόλεϊ.

Οπως επισηµαίνουν αρµόδιοι παράγοντες του Μετρό, οµάδες του «κινήµατος» που αρνείται την πληρωµή εισιτηρίου (µε αφορµή τις πρόσφατες αυξήσεις) µπήκαν σε δώδεκα σταθµούς προκαλώντας εκτεταµένες φθορές στα ακυρωτικά µηχανήµατα, ενώ δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις όπου τα ακυρωτικά µηχανήµατα καταστράφηκαν ολοσχερώς. Μέχρι τώρα οι λαθρεπιβάτες των αστικών συγκοινωνιών τιµωρούνται µόνο µε διοικητικό πρόστιµο, το οποίο ανέρχεται στο 60πλάσιο της τιµής τουεισιτηρίου που δεν πλήρωσαν. Με βάση τις πρόσφατες αυξήσεις των εισιτηρίων, η λαθρεπιβίβαση σε αστικά λεωφορεία, τρόλεϊ και τραµ επισύρει πρόστιµο ύψους 72 ευρώ, ενώ στο Μετρό και τον ηλεκτρικό σιδηρόδροµο το ύψος του προστίµου ανεβαίνει στα 84 ευρώ.

ΝΕΟΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ. Ο εντοπισµός των παραβατών, όπως σηµειώνουν στελέχη του υπουργείου, θα αποτελεί αρµοδιότητα του Σώµατος Ελεγκτών Κοµίστρου, το οποίο θα απαρτίζεται πλέον από ένστολους εργαζόµενους και θα αναλάβει δράση αµέσως µετά την ψήφιση του νοµοσχεδίου. Την ίδια στιγµή, µε άλλη νοµοθετική ρύθµιση του υπουργείου Υποδοµών θα αντιµετωπιστεί και το φαινόµενο της άρνησης πληρωµής διοδίων στις εθνικές οδούς από τους οδηγούς. Ωστόσο, η «εισιτηριο-αποφυγή» και η άρνηση πληρωµής των διοδίων δεν µπορούν να αντιµετωπιστούν ενιαία, καθώς στην πρώτη περίπτωση αποκλειστικός δικαιούχος είναι το κράτος (σε αυτό ανήκουν οι συ γκοινωνιακές ∆ΕΚΟ),ενώ αντίθετα στη δεύτερη περίπτωση δικαιούχοι είναι κατά βάση ιδιωτικές κοινοπραξίες.

Στο µεταξύ, συνεχίστηκαν και χθες οι κινητοποιήσεις στους σταθµούς των διοδίωνόλης της χώρας από τα µέλη του «κινήµατος» που αρνούνται την πληρωµή τελών. Το άνοιγµα των διοδίων στις εθνικές οδούς και στην Αττική Οδό ξεκίνησε στις 12.00 το µεσηµέρι και έληξε στις 3.00 το απόγευµα, ενώ σε αρκετούς σταθµούς τα διόδια έµειναν ανοιχτά έως τις 5.00 το απόγευµα! Στόχος των διοργανωτών της διαµαρτυρίας ήταν να ανοίξουν όλοι οι σταθµοί των διοδίων της χώρας. Για τον λόγο αυτόν σε πολλές περιοχές πραγµατοποιήθηκαν προσυγκεντρώσεις, ενώ για τις µετακινήσεις πολιτών προς τους σταθµούς των διοδίων χρησιµοποιήθηκαν ακόµα και µισθωµένα λεωφορεία.
Κατέστρεψαν τα ακυρωτικά µηχανήµατα σε δεκάδες σταθµούς
  • ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ
Το υπουργείο Μεταφορών σχεδιάζει να κάνει τέσσερις αλλαγές στο νοµοσχέδιο για τις συγκοινωνιακές ∆ΕΚΟ.
  • Οι μεταταξεις

εξετάζεται το ενδεχόµενο να προηγούνται όσοι το δηλώνουν εθελοντικά, ακόµα κι αν ο αριθµός τους ξεπερνά τα προβλεπόµενα άτοµα από τη συγκεκριµένη ειδικότητα. αυτό αποτελεί αίτηµα των εργαζοµένων στο Μετρό, οι οποίοι διαθέτουν λίστα µε περισσότερους από τους προβλεπόµενους διοικητικούς υπαλλήλους που θέλουν να µεταταγούν, µε στόχο να µη χρειαστεί να αποχωρήσουν σταθµάρχες, που κρίνονται απαραίτητοι για τη λειτουργία του µέσου.
  • Οι εξαιρέσεις

∆ιευκρινίζεται ότι από τις υποχρεωτικές µετατάξεις θα εξαιρεθούν οι οδηγοί και οι σταθµάρχες, από τους οποίους θα αποχωρήσουν µόνο όσοι το δηλώσουν εθελοντικά.
  • ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ

∆ιασώζεται το επίδοµα «ευδόκιµου βίου», το οποίο έπαιρναν οι εργαζόµενοι στον ηλεκτρικό σιδηρόδροµο – εκτός του εφάπαξ – όταν έβγαιναν στη σύνταξη. Εξετάζεται το ενδεχόµενο να υπολογιστούν ανά εργαζόµενο τα χρόνια κατοχύρωσής του, βάσει της ισχύουσας συλλογικής σύµβασης που καταργείται.
  • Οι ΦΟΡΕΙΣ

∆ιαµορφώνεται το κατάλληλο πλαίσιο ίδρυσης και λειτουργίας των δύο νέων συγκοινωνιακών φορέων, καθώς οι εργαζόµενοι θεωρούν ότι µε τη διατύπωση που υπάρχει στο νοµοσχέδιο ανοίγει παράθυρο για µελλοντικές ιδιωτικοποιήσεις.
  • ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ
Νέα ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού της αθήνας φέρνουν οι στάσεις εργασίας που έχουν εξαγγείλει για σήµερα και µέχρι την Τετάρτη οι εργαζόµενοι στα µέσα µαζικής µεταφοράς της πρωτεύουσας. Σήµερα, θα έχουν στάση εργασίας τα αστικά λεωφορεία από τις 11 π.µ. έως τις 4 µ.µ, αύριο Τρίτη, στο διάστηµα από τις 12 το µεσηµέρι έως τις 4 µ.µ., θα γίνουν στάσεις εργασίας σε Μετρό, ηλεκτρικό και τραµ, ενώ την Τετάρτη από τις 11 π.µ. έως τις 4 µ.µ. θα ακινητοποιηθούν τα τρόλεϊ. Σχεδόν βέβαιο θεωρείται από κύκλους των συνδικαλιστών ότι δεν θα γίνουν άλλες 24ωρες απεργίες. Ωστόσο, οι εργαζόµενοι δείχνουν αποφασισµένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους µε στάσεις εργασίας µέχρι την ψήφιση του νοµοσχεδίου για τις αστικές συγκοινωνίες σε περίπου 10-15 µέρες!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου