Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2010

ΤΙΝΑ ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ: Άδικα τα τέλη κυκλοφορίας

Η υπουργός Περιβάλλοντος επιμένει σε πράσινες λύσεις για τα Ι.Χ.

  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Μαρία Νταλιάνη, ΤΑ ΝΕΑ: Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2010

Νόμιμο και δίκαιο τρόπο προκειμένου να μην τιμωρηθεί ο πολίτης αλλά και να αποκατασταθούν τυχόν αδικίες αναζητεί η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη για τους ημιυπαίθριους με παράλληλη αλλαγή της νομοθεσίας ώστε να μη δημιουργηθεί νέα γενιά αυθαιρέτων. Η ίδια πάντως τονίζει ότι θέμα νομιμοποίησης δεν υφίσταται αφού το πλαίσιο είναι αντισυνταγματικό.

Η υπουργός Περιβάλλοντος, η οποία έχει ήδη δώσει προς διαβούλευση το σχέδιο νόμου για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ετοιμάζεται να εξαγγείλει το πρόγραμμα «Αθήνα 2014» για τις αναπλάσεις στην πόλη και την Αττική, ενώ υπόσχεται ότι μέχρι το καλοκαίρι θα έχουν αρχίσει και τα έργα. Στο πλαίσιο αυτό περιλαμβάνεται και ο καθαρισμός του κέντρου από τις παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, έργο που θα αναλάβει η Εταιρεία Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων. Σε ό,τι αφορά τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας στα παλαιά οχήματα, η υπουργός υπογραμμίζει ότι είναι άδικο μέτρο, ενώ τονίζει πως θα έπρεπε τα τέλη να διοχετεύονται σε περιβαλλοντικές δράσεις και να ισχύσει εν μέρει η απόσυρση, ίσως όμως με κίνητρο την αύξηση χρήσης των δημόσιων μέσων μεταφο- ράς και όχι την αγορά άλλου Ι.Χ.

ΕΙΠΕ
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΗΜΙΥΠΑΙΘΡΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ
Το Σύνταγμα της χώρας και οι δικαστικές αποφάσεις καθιστούν τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων παράνομη και συνεπώς αδύνατη. Είναι αδιανόητο η ίδια η πολιτεία, στον βωμό μιας εισπρακτικής λογικής, να ισοπεδώνει τους κανόνες της

ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΡΩΤΟΥΝ

  • Κωνσταντίνος Βαλαγιαννόπουλος, διδάκτωρ ΕΜΠ
Διάβασα πως γνωρίσατε τον Γιώργο Παπανδρέου στο γυμναστήριο. Σε περίπτωση που αυτό δεν είχε συμβεί, πιστεύετε πως σήμερα θα ήσασταν υπουργός Περιβάλλοντος; Αν όχι, αυτό δεν θέτει ένα θέμα αναφορικά με την απουσία συγκροτημένου μηχανισμού ανάδειξης στελεχών στον δημόσιο βίο της χώρας;

«Οι σχέσεις και οι συνεργασίες δεν προσδιορίζονται από τον τόπο της γνωριμίας. Άνθρωποι συναντιούνται παντού και πάντα. Έτσι έγινε και με μένα. Εργάσθηκα για δέκα χρόνια κοντά στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ. Η μετέπειτα εξέλιξη προσδιορίστηκε από τα χρόνια που δούλεψα κοντά του, από την συγγένεια των πολιτικών μας απόψεων και οραμάτων και όχι από τον τρόπο της αρχικής μας γνωριμίας. Ύστερα λοιπόν από τόσα χρόνια, θεωρώ ότι η ερώτηση αυτή δεν έχει πια καμιά σημασία».

  • Γιώργος Χριστόπουλος
Τι θα γίνει με όσους σύμφωνα με τον νόμο Σουφλιά (ρύθμιση ημιυπαίθριων) καλόπιστα πλήρωσαν και εξόφλησαν το αναλογούν πρόστιμο; Συγκεκριμένα, τι θα γίνει με τα εκκρεμή πρόστιμα ανέγερσης- διατήρησης αυθαιρέτου; Πότε επιτέλους θα ξεκινήσετε τη διαδικασία για τους ημιυπαιθρίους ώστε να γνωρίζουμε τι θα γίνει;

Αυτά έπρεπε να τα είχαμε ήδη έτοιμα από καιρό και όχι μετά έξι μήνες.

«Το Σύνταγμα της χώρας και οι δικαστικές αποφάσεις καθιστούν τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων παράνομη και συνεπώς αδύνατη. Σε μια ευνομούμενη πολιτεία πρέπει να διασφαλίζεται ότι τόσο οι ασκούντες την εξουσία όσο και οι πολίτες συμμορφώνονται με το θεσμικό πλαίσιο όπως αυτό ορίζεται από τον καταστατικό χάρτη της χώρας, τους νόμους και τις δικαστικές αποφάσεις. Είναι αδιανόητο η ίδια η πολιτεία, στον βωμό μιας εισπρακτικής λογικής, να ισοπεδώνει τους κανόνες της. Η προσέγγιση στα θέματα αυτά, που αναμφισβήτητα έχουν έντονο κοινωνικό χαρακτήρα, προφανώς δεν έχει ως στόχο την τιμωρία πολιτών. Αντίθετα στοχεύει στην προστασία τους και στο μέτρο του δυνατού στην αποκατάσταση τυχόν αδικιών. Ήδη επεξεργαζόμαστε με γρήγορους ρυθμούς την επίλυση του μεγάλου αυτού προβλήματος με γνώμονα πώς θα διασφαλίσουμε ότι θα σταματήσουν να παράγονται νέα αυθαίρετα και πώς θα λύσουμε με τρόπο νόμιμο και δίκαιο την ομηρεία όσων πολιτών εγκλωβίστηκαν από τις ρυθμίσεις της προηγούμενης κυβέρνησης. Μέσα στα χρονικά περιθώρια που έχουμε δεσμευτεί, θα δώσουμε λύση νομικά αποδεκτή. Η αντιμετώπιση του προβλήματος της αυθαίρετης δόμησης θα στηρίξει θετικές πολιτικές για το περιβάλλον και την ποιότητα της ζωής μας».

  • Ανδρέας Ζαμπούκας
Τι θα κάνετε με τις πινακίδες;

Όλες είναι παράνομες και κιτς. Εφαρμόστε ό,τι ισχύει για το Σύνταγμα και την Ομόνοια παντού! Διαφορετικά είναι φανερό ότι φοβόσαστε τη σύγκρουση με συμφέροντα!

«Ήδη έγινε η καταγραφή της σημερινής κατάστασης σε περιοχές από τις οποίες θα αρχίσουν οι αποξηλώσεις και δια μορφώνεται το πλαίσιο της αναγκαίας συνεργασίας και δράσεων με τους δήμους που έχουν συνυπευθυνότητα. Σύντομα θα είναι ορατά τα αποτελέσματα της συγκροτημένης αυτής επέμβασης που θα εφαρμοστεί από την ΕΑΧΑ».

  • Μάνια Γράψα, φιλόλογος
Σκοπεύετε να εκπονήσετε ένα πραγματικά φιλόδοξο σχέδιο για να αλλάξετε αισθητικά την Αθήνα; π.χ. στέγες, πολεοδομικός και αισθητικός έλεγχος στη βαρβαρότητα των κατασκευαστών, ενιαία οικιστική ανάπτυξη κ.τ.λ.;

«Μέσα από το πρόγραμμα "Αθήνα 2014" που θα δώσουμε στη δημοσιότητα σε έναν περίπου μήνα, θα καταθέσουμε τις προθέσεις και τους στόχους μας για την Αθήνα και την Αττική. Με ολοκληρωμένο τρόπο θα φανούν οι στρατηγικές μας προτεραιότητες, η μεθοδολογία και τα μέσα με τα οποία θα τις επιτύχουμε. Το σχέδιο, που βρίσκεται στα τελικά στάδια εκπόνησης, είναι περισσότερο τολμηρό παρά φιλόδοξο και βασίζεται σε περιβαλλοντικά, χωροταξικά και πολεοδομικά στοχευμένες λογικές. Περιλαμβάνει αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και της εικόνας της πόλης, αστικές αναπλάσεις, μητροπολιτικές παρεμβάσεις αλλά και νομικές ρυθμίσεις. Μέσα σε αυτή τη λογική, τις επόμενες μέρες θα ανακοινώνουμε τις πρώτες αναπλάσεις πλατειών της πόλης που η υλοποίησή τους θα ξεκινήσει πριν από το καλοκαίρι».

  • Στέφανος Παπακωνσταντίνου
Πότε και ποια πάρκα θα γίνουν, αν γίνουν, στην Αθήνα; Το Ελληνικό θα γίνει πάρκο; Ποδηλατοδρόμοι θα γίνουν στην Αθήνα;

«Είμαστε πολύ ευαίσθητοι ως προς αυτό το θέμα και σας διαβεβαιώ ότι προετοιμάζουμε πολύ αποφασιστικές παρεμβάσεις. Οι μεγάλοι χώροι όπως το Γουδή, το Ελληνικό αλλά και αστικές πλατείες υπερπολύτιμες για την ποιότητα ζωής στις γειτονιές θα προστατευτούν και θα αναπλαστούν. Σε αυτούς ανήκουν φυσικά και τα πεζοδρόμια. Τους ποδηλατοδρόμους τους εντάσσουμε στην ίδια πολιτική που θα επιτρέψει στους κατοίκους να ξαναβγούν άφοβα στον δρόμο, να απεγκλωβιστούν από τα διαμερίσματα και να ζήσουν με αξιοπρέπεια την πόλη τους. Ο πεζός και ο ποδηλάτης είναι η ζωή της πόλης και θα τύχουν της προσοχής που αξίζουν».

  • Σπύρος Γιακουμάκης
Στον Ασωπό Βοιωτίας θα λάβετε δραστικά μέτρα εις βάρος των ρυπαντών (π.χ. κλείσιμο βιομηχανικών μονάδων σε περίπτωση μη συμμόρφωσης) και πότε θα ξεκινήσει το πρόγραμμα αποκατάστασης του οικοσυστήματος;

«Το πρόβλημα της τοξικής ρύπανσης της ευρύτερης περιοχής του Ασωπού, πρόβλημα που επιδεινώθηκε με την ασυγχώρητη αδιαφορία που επιδείχθηκε τα τελευταία χρόνια, είναι οξύ και πολύ κρίσιμο. Προετοιμαζόμαστε και με πολύ συστηματική μας παρουσία στην περιοχή για να προχωρήσουμε με συγκεκριμένα μέτρα με στόχο τα προφανή, δηλαδή την πρόσβαση όλων των κατοίκων σε καθαρό πόσιμο νερό, τους αυστηρούς ελέγχους των βιομηχανικών δραστηριοτήτων, τη σταδιακή αποκατάσταση της περιβαλλοντικής ζημιάς και την χωροταξική- πολεοδομική οργάνωση της άτυπης βιομηχανικής περιοχής Οινοφύτων και τη δημιουργία κεντρικής μονάδας επεξεργασίας των βιομηχανικών αποβλήτων».

  • Σοφία Μελίδου
Θεωρείτε ότι είναι οικολογικό να παραμένουν σε κυκλοφορία αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας πληρώνοντας κατά πολύ αυξημένα τέλη κυκλοφορίας, ενώ δεν ήταν οικολογικό το μέτρο της επιδότησης από το κράτος έως 3.000 ευρώ για την απόσυρση;

«Άλλο χρήση, άλλο κατοχή. Το πρόβλημα είναι η χρήση του Ι.Χ. και όχι η κατοχή του. Και είναι πράγματι άδικο να ζητείται από κατόχους Ι.Χ. που έχουν προφανή αδυναμία απόκτησης νέου αυτοκινήτου να επιβαρύνονται με υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας. Με δεδομένη τη ληφθείσα απόφαση από την προηγούμενη κυβέρνηση, τη δημιουργία τετελεσμένων γεγονότων και την έλλειψη επαρκών δεδομένων για τα Ι.Χ. σε κυκλοφορία, η νέα κυβέρνηση προσπάθησε να κάνει τροποποιήσεις της ισχύουσας νομοθεσίας. Σε αυτό το πλαίσιο της διόρθωσης μιας δεδομένης κατάστασης που είχε διαμορφωθεί- αυτό το τονίζω- η αρχική θέση του ΥΠΕΚΑ για (α) διατήρηση των πράσινων τελών, (β) απόδοση των πόρων αυτών σε περιβαλλοντικές δράσεις, (γ) εν μέρει διατήρηση του κινήτρου της απόσυρσης και (δ) μερική αποσύνδεση των κινήτρων της απόσυρσης από την αγορά νέου Ι.Χ. ήταν ίσως η καλύτερη λύση. Μερική αποσύνδεση των κινήτρων της απόσυρσης από την αγορά αυτοκινήτου σημαίνει ακόμη και διπλάσια επιδότηση για τη χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς».


ΕΙΠΕ
ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΘΗΝΑ 2014»
Μέσα από το πρόγραμμα "Αθήνα 2014" που θα δώσουμε στη δημοσιότητα σε περίπου ένα μήνα, θα καταθέσουμε τις προθέσεις και τους στόχους μας για την Αθήνα και την Αττική.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου