- Χωρίς αποτέλεσμα ολοκληρώθηκε η σημερινή συνάντηση των εκπροσώπων των λιμενεργατών με την υπουργό Λ. Κατσέλη για τη σύμβαση με την κινεζική Cosco. Αποφάσισαν συνέχιση της απεργίας έως την Παρασκευή.
![]()
![]()
«Βρισκόμαστε στη μέση της συζήτησης με τους εκπροσώπους των λιμενεργατών, προκειμένου να εξασφαλίσουμε την ομαλή λειτουργία του λιμανιού», δήλωσε η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κα Λούκα Κατσέλη αμέσως μετά τη συνάντησή της με τους λιμενεργάτες. «Έγινε προσπάθεια να τους εξηγηθούν οι περιοριστικοί παράγοντες της σύμβασης και περιμένουμε αποτελέσματα» σημείωσε χαρακτηριστικά η κα Κατσέλη
Από την πλευρά της πάντως η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας παραμένει αμετακίνητη στη θέση της και μάλιστα εξήγγειλε νέα τριήμερη απεργία και αποχή από την υπερωριακή εργασία του σαββατοκύριακου.
Μετά τη συνάντηση της υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκας Κατσέλη με εκπροσώπους των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά, ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γ. Γεωργακόπουλος δήλωσε ότι η συνάντηση απέβη άκαρπη αλλά, πρόσθεσε, παραμένει ανοιχτή η πόρτα του διαλόγου.
Πιστεύουμε, είπε ο κ. Γεωργακόπουλος, ότι η δική μας λύση, δηλαδή το πάγωμα της εγκατάστασης της COSCO, είναι εφικτή και δεν χρεώνει στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τις βεβιασμένες κινήσεις του ΟΛΠ για την εγκατάσταση της COSCO στο ΣΕΜΠΟ Ν. Ικονίου, που έγιναν με νομικές και θεσμικές ακροβασίες.
Tην Τετάρτη ο πρεσβευτής της Κίνας θα συναντηθεί με τη Λούκα Κατσέλη όπου αναμένεται να ζητήσει την τήρηση της νομιμότητας και την εφαρμογή της διεθνούς σύμβασης που έχει υπογράφει με το ελληνικό δημόσιο.
Η πλευρά της Cosco αναμένεται να ασκήσει σε διεθνή δικαστήρια το δικαίωμα που ορίζει η σύμβαση για αποζημίωση κάθε μέρα που το ελληνικό δημόσιο καθυστερεί να παραδώσει το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων.
- Τριήμερη απεργία των λιμενεργατών
Σκληραίνουν κι άλλο τη στάση τους οι απεργοί στο λιμάνι του Πειραιά. Η γενική συνέλευση ολοκληρώθηκε το μεσημέρι, κατά τη διάρκεια της οποίας αποφασίσθηκε η κήρυξη νέας, τριήμερης απεργίας στις 14 έως 16 Οκτωβρίου. Παράλληλα, αποφάσισαν αποχή από εργασία Σαββάτου-Κυριακής (17-18/10).
Βασικό τους αίτημα παραμένει: «Εδώ και τώρα πάγωμα της συμφωνίας με την Cosco, για να βγούμε από το αδιέξοδο. Καλούμε την κυβέρνηση να κόψει κάθε ομφάλιο λώρο με τη διοίκηση του ΟΛΠ που οικοδόμησε το ξεπούλημα». Το διατύπωσε ο κ.Γιώργος Γεωργακόπουλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος. Μιλώντας σήμερα το πρωί στον ρ/σ του Δήμου Αθηναίων ο πρόεδρος των εργαζομένων έκανε λόγο για «λεόντειο αποικιοκρατική σύμβαση» αναφερόμενος στη στρατηγική συνεργασία που υπογράφηκε με την Cosco, για την εκμετάλλευση του ΟΛΠ τα επόμενα 35 χρόνια.
«Μετά από όλα αυτά, η στάση της κυβέρνησης απέναντι στην απεργιακή κινητοποίηση αναμένεται με εξαιρετικό ενδιαφέρον». Το απόγευμα η υπουργός Οικονομίας κ.Λούκα Κατσέλη θα έχει συνάντηση με τους απεργούς, ενώ χθες βράδυ προηγήθηκε μια «θερμή» συζήτηση στο Μέγαρο Μαξίμου, αναφορικά με το ζήτημα. Το βάρος των διαπραγματεύσεων έχει αναλάβει τελικά η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ.Λούκα Κατσέλη, αν και αρχικά τέθηκε εν αμφιβόλλω κι αυτό. Παρόντες στη σύσκεψη, ήταν - πέραν της κ.Κατσέλη - και οι κ.Πάγκαλος, Ραγκούσης και Παπακωνσταντίνου. Η τελική «γραμμή» που αποφασισίσθηκε ήταν να τερματιστεί το συνοτμότερο δυνατό η απεργιακή κινητοποίηση, η οποία μπήκε στη 12η μέρα κι έχει «μπλοκάρει» την ομαλή λειτουργία της αγοράς.
Υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ παραμένουν στοιβαγμένα χιλιάδες κοντέινερς με πάνω από 250.000 τόνους εμπορευμάτων, που περιμένουν να προψθηθούν στην αγορά. Οι απεργοί, από την άλλη, περιμένουν να οριστεί νέο ραντεβού με την κ.Κατσέλη κι ως τότε δηλώνουν ανυποχώρητοι στις θέσεις τους.
- Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
«Έχουμε πετύχει να αρχίσει ένας διάλογος για όλα τα ζητήματα και εκείνα της εργασίας. Διασφαλίζουμε, με όρους δημόσιου συμφέροντος, τον υγιή ανταγωνισμό και συνεχίζεται και σήμερα και θα συνεχιστεί ο διάλογος με όλους τους φορείς για την εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής σχετικά με τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά,παραπέμποντας στις σχετικές δηλώσεις της υπουργού Οικονομίας Λούκας Κατσέλη.
Ο Γ. Πεταλωτής τόνισε ότι «θέλουμε να ολοκληρωθεί ο διάλογος το συντομότερο δυνατόν για να λήξει η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο λιμάνι» και εξέφρασε την πεποίθηση ότι «θα έχουμε θετικές εξελίξεις», καθώς όπως είπε - απαντώντας σε άλλη ερώτηση -«υπάρχουν ενδείξεις» για κάτι τέτοιο.
Σχετικά με τη «διαφωνία» που φέρεται,σύμφωνα με δημοσιεύματα, να υπήρξε στο χτεσινό,άτυπο,υπουργικό συμβούλιο,μεταξύ της κας Κατσέλη και του κ. Θ. Πάγκαλου, ο εκπρόσωπος ανέφερε ότι «η συζήτηση που γίνεται μέσα στην κυβέρνηση αποδεικνύει ότι υπάρχει μια θετική δυναμική και ότι οι εξελίξεις συζητώνται και αποφασίζονται μέσα από τα αρμόδια όργανα».
Κληθείς να σχολιάσει τα περί «φωνών μέσα στην κυβέρνηση που έλεγαν ότι δεν είναι δυνατό ένας υπουργός να διαπραγματεύεται με τους νομικούς συμβούλους μια εταιρείας για το θέμα της σύμβασης», δήλωσε ότι «αυτές τις φωνές εγώ δεν τις έχω ακούσει».
Επιπλέον,ερωτηθείς για το αν είναι δίκαια τα αιτήματα των εργατών,ο κ. Πεταλωτής απάντησε ότι «σε κάθε απεργία υπάρχουν και κάποια αιτήματα. Η κυβέρνηση δεν μπορεί να απαντάει επ' αυτών».
Ακόμη κληθείς να αποσαφηνίσει τους όρους της επαναδιαπραγμάτευσης, ο κ.Πεταλωτής χαρακτήρισε μια τέτοια ενέργεια «άκαιρη, η οποία θα ακύρωνε πολλές διαδικασίες διαλόγου».
- Παρέμβαση Ντόρας
Στο μεταξύ, το θέμα του ΟΛΠ στάθηκε η αφορμή για την πρώτη αντιπολιτευτική κριτική από πλευράς της ΝΔ. Την άσκησε με δήλωση της η υποψήφια για το αξίωμα του προέδρου κ.Ντόρα Μπακογιάννη, από το Γραφείο της οποίας εκδόθηκε πριν λίγο η παρακάτω ανακοίνωση:
«Είχα επανειλημμένα επισημάνει προεκλογικά ότι τα ανεύθυνα λόγια και οι διακηρύξεις έχουν συνέπειες όταν ένα κόμμα κληθεί να κυβερνήσει. Λυπάμαι πολύ που επαληθεύτηκα.
Ήδη, εξαιτίας των ανεύθυνων διακηρύξεων περί επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης με την COSCO αναφορικά με την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του λιμένος Πειραιώς, έχουμε τις εξής αρνητικές συνέπειες:
-Μια απεργία των λιμενεργατών που ξεπέρασε ήδη τις 12 ημέρες.
-Κίνδυνο να επεκταθεί και στους λιμένες Ελευσίνας και Λαυρίου.
-Αναστάτωση και έντονες διαμαρτυρίες των παραγωγικών τάξεων.
-Απώλεια έργου του λιμένος Πειραιώς προς όφελος άλλων, ανταγωνιστικών, ευρωπαϊκών λιμένων.
-Προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς.
-Τις πρώτες τριβές και διαφωνίες στους κόλπους της κυβέρνησης.
-Η κυριότερη, όμως, συνέπεια είναι το πλήγμα στην επενδυτική αξιοπιστία της χώρας. Ήδη, προ των εκλογών, είχε καταστεί ευρύτερα γνωστό ότι το θέμα προκάλεσε την αυτόβουλη παρέμβαση του Αντιπροέδρου της κινεζικής κυβέρνησης.
Οι εξελίξεις αυτές στο λιμάνι και οι συνέπειες, που είναι ήδη πολύ σοβαρές σε συνδυασμό με την εσπευσμένη και χωρίς μελέτη κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής που προκαλεί απορία -για να το θέσω ήπια-των φορέων της Ναυτιλίας, δίνουν ένα ιδιαίτερα αρνητικό πρώτο δείγμα γραφής της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ στον ζωτικό τομέα της οικονομίας.
«Ελπίζω ότι η κατάσταση αυτή θα δώσει έγκαιρα το μήνυμα στην κυβέρνηση ότι τα ζητήματα αυτά πρέπει να αντιμετωπίζονται με ιδιαίτερη σοβαρότητα, ώστε να αποφύγουμε και άλλες δυσάρεστες εκπλήξεις στο μέλλον, ιδίως δε κάποια δραματική επιδείνωση του επενδυτικού κλίματος». [Η Καθημερινή, 13/10/2009]
Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2009
Διαπραγματεύσεων συνέχεια για την Cosco
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου