- Υπόμνημα στο οποίο εξηγεί τη σύνδεση της εκπαίδευσης με τον ανταγωνισμό και την επιχειρηματικότητα παρέδωσε στην υπουργό Παιδείας ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας.
Στην ανάγκη εθνικού συστήματος πιστοποίησης προσόντων των φορέων και των εκπαιδευτών αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Άννα Διαμαντοπούλου στη συνάντησή της με το προεδρείο του ΕΒΕΑ.
Μετά τη συνάντηση, η υπουργός δήλωσε ότι «συμφωνήσαμε στην ανάγκη κοινής προσπάθειας για θέματα που αφορούν τόσο τη Δια Βίου Εκπαίδευση όσο και την κατάρτιση των επιχειρηματιών και των εργαζομένων» και πρόσθεσε ότι ο χώρος της εκπαίδευσης, της κατάρτισης και της έρευνας, είναι προτεραιότητα και για την οικονομία στη χώρα μας.
- Μίχαλος: Στρατηγική επιλογή μία σύγχρονη εκπαίδευση
«Μια σύγχρονη εκπαίδευση αποτελεί τη στρατηγική επιλογή που ενθαρρύνει τις καινοτομίες και την επιχειρηματικότητα. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η αυτονομία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και η πλήρης απαλλαγή τους από τον κομματικό εναγκαλισμό. Με τον τρόπο αυτό, θα είναι δυνατό να αντληθούν πόροι, πέραν της κρατικής ενίσχυσης και η βασική έρευνα θα χρηματοδοτείται από το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα. Σε αυτό το σύστημα, εκπαιδευτικά ιδρύματα, επιχειρήσεις και χρηματοδότηση θα συντονίζουν τις προσπάθειές τους για υψηλή ποιότητα γνώσης».
Αυτά ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας κ. Κ. Μίχαλος σε συνάντηση που έχει αυτή την ώρα με την υπουργό Παιδείας, δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, κατά τη διάρκεια της οποίας γίνεται συζήτηση γενικότερα θέματα Παιδείας και ειδικότερα η σύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας.
Ο κ. Μίχαλος παρέδωσε υπόμνημα στην υπουργό στο οποίο αναφέρεται ότι: «το ζήτημα της παιδείας μας αφορά όλους και για αυτό οφείλουμε να προχωρήσουμε άμεσα σε δραστικές μεταρρυθμίσεις. Η πρώτη και μεγαλύτερη μεταρρύθμιση που πρέπει να γίνει στη χώρα μας είναι στην εκπαίδευση και στη δια βίου μάθηση. Τα πανεπιστήμιά μας σε νοοτροπία δε διαφέρουν από τις μονοπωλιακές ΔΕΚΟ. Αρνούνται τον ανταγωνισμό, αγνοούν τις ανάγκες της παραγωγής και των επιχειρήσεων και δεν έχουν κίνητρα να αναπτύξουν κοινά ερευνητικά προγράμματα με ελληνικές ή και ξένες επιχειρήσεις. Αυτή την πραγματικότητα οφείλουμε να την αλλάξουμε σήμερα και όχι αύριο. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και ιδιαίτερα η τριτοβάθμια εκπαίδευση χρειάζεται επείγουσα μεταρρύθμιση, για να μεταβληθεί η πρόκληση της παγκοσμιοποίησης σε ευκαιρία προόδου. Μια σύγχρονη εκπαίδευση αποτελεί τη στρατηγική επιλογή που ενθαρρύνει τις καινοτομίες και την επιχειρηματικότητα. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η αυτονομία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και η πλήρης απαλλαγή τους από τον κομματικό εναγκαλισμό. Με τον τρόπο αυτό, θα είναι δυνατό να αντληθούν πόροι, πέραν της κρατικής ενίσχυσης και η βασική έρευνα θα χρηματοδοτείται από το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα. Σε αυτό το σύστημα, εκπαιδευτικά ιδρύματα, επιχειρήσεις και χρηματοδότηση θα συντονίζουν τις προσπάθειές τους για υψηλή ποιότητα γνώσης.
Το Ε.Β.Ε.Α. υποστηρίζει την ανάγκη να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και να δημιουργηθεί ένας αξιόπιστος αυστηρός και δίκαιος μηχανισμός αξιολόγησης κρατικών και μη κρατικών πανεπιστημίων. Εξάλλου, η κοινωνία δημιουργεί συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση εκπαίδευσης, που δεν είναι δυνατό να ικανοποιηθεί μόνο από το δημόσιο πανεπιστήμιο. Στο πλαίσιο αυτό, το Ε.ΒΕ.Α. έχει, ήδη, επισημάνει με υπόμνημά του προς τον πρωθυπουργό ότι, μεταξύ άλλων, απαιτείται:
- Η αύξηση των δαπανών για τη δημόσια παιδεία και η ταυτόχρονη απελευθέρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από το κρατικό μονοπώλιο, με στόχο την αισθητή βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος.
- Η αναβάθμιση των προγραμμάτων ενδοεπιχειρησιακής κατάρτισης του εργατικού δυναμικού στις νέες τεχνολογίες και σε νέες ειδικότητες. Η πληρέστερη διασύνδεση της εκπαίδευσης (δευτεροβάθμιας, τεχνικής - επαγγελματικής, τριτοβάθμιας, μεταπτυχιακής) με την αγορά εργασίας.
- Η εντατικοποίηση των προγραμμάτων επανακατάρτισης και δια βίου εκπαίδευσης, με προτεραιότητα στις νέες τεχνολογίες και τις ειδικότητες με αυξημένη ζήτηση στην αγορά εργασίας.
- Η εκπαίδευση για τη διάδοση του επιχειρηματικού πνεύματος και την καλλιέργεια μιας σύγχρονης επιχειρηματικής νοοτροπίας. Υποδεικνύεται η γενική εισαγωγή σχετικών μαθημάτων και άλλων εκπαιδευτικών διαδικασιών π.χ. mini companies, «βιωματική εκπαίδευση», συνεργασίες με επιχειρήσεις, μαθηματικοί - σπουδαστικοί διαγωνισμοί κλπ), με αξιοποίηση και προσαρμογή της διεθνούς εμπειρίας. Παράλληλα απαιτείται πρόβλεψη για την εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με δεδομένο ότι τα κενά που διαπιστώνονται σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο είναι σημαντικά και κρίσιμης σημασίας.
- Η προσαρμογή της εκπαίδευσης και κατάρτισης στα δεδομένα της κοινωνίας της γνώσης. Προγράμματα e-learning στα σχολεία και τα πανεπιστήμια. Δωρεάν ευρυζωνικές συνδέσεις για μαθητές και φοιτητές.
- Η εφαρμογή Εθνικού Συστήματος πιστοποίησης των γνώσεων και σύνδεση των αποτελεσμάτων με τη χρηματοδότηση φορέων και επιχειρήσεων.
- Η συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την προώθηση της χρηματοδότησης της έρευνας: Θεσμικό πλαίσιο για χορηγίες σε κρατικά πανεπιστήμια και ερευνητικά ιδρύματα, ενίσχυση των προσπαθειών κατοχύρωσης πνευματικών δικαιωμάτων και εφευρέσεων.
- Η εφαρμογή ανεξάρτητου και αξιόπιστου συστήματος αξιολόγησης όλων των φορέων της εκπαίδευσης και η σύνδεση της χρηματοδότησής τους με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.
- Η σύνταξη και δημοσιοποίηση ετήσιας έκθεσης αξιολόγησης για κάθε σχολική μονάδα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και για κάθε ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας. Για να γνωρίζουν οι πολίτες και να υποχρεώνονται όσοι υστερούν να κάνουν συγκεκριμένα βήματα προόδου.
- Η προώθηση της εξωστρέφειας των ελληνικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και η δικτύωση των ελληνικών ΑΕΙ με τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά ΑΕΙ. Επίσης, ο σχεδιασμός Προγραμμάτων Σπουδών στην Αγγλική γλώσσα και η «στόχευση» αγορών σε συγκεκριμένους τομείς γνώσης».
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου