Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2011

Κυβερνητική κρίση για τα ταξί



  • Η ένταση που υπέβοσκε όλο το καλοκαίρι στις σχέσεις των κ.κ. Δ. Ρέππα και Ι. Ραγκούση ξέσπασε

Η ένταση που υπέβοσκε όλο το καλοκαίρι στις σχέσεις των κ.κ. Δ. Ρέππα και Ι.Ραγκούση με αφορμή την απελευθέρωση των ταξί ξέσπασε από μια απροσδόκητη αφορμή. Μια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία εξέταζε μια γνωστή υπόθεση του 2007 για τα φορτηγά δημόσιας χρήσης και καθαρογράφτηκε πριν από λίγες ημέρες άνοιξε τον ασκό του Αιόλου για την κυβέρνηση. Χρειάστηκε να παρέμβει ο Πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου και να εκδώσει μια ανακοίνωση απόλυτης ισορροπίας ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Ηλ. Μόσιαλος αλλά τα πνεύματα δεν είναι βέβαιο ότι θα ηρεμήσουν. Ο κ. Ραγκούσης, εκτιμώντας ότι το σκεπτικό της απόφασης δικαιώνει τη στάση που κράτησε απέναντι στους ιδιοκτήτες ταξί, διένειμε χθες το πρωί ένα non paper με τα σημεία που θεώρησε σημαντικά.

Η άποψη η οποία εκφράστηκε σε διάφορα δημοσιεύματα ότι ο νυν υπουργός Υποδομών δικαιώνεται έναντι του προκατόχου του και τα σχόλια ότι κηρύχτηκε αντισυνταγματικό το προεδρικό διάταγμα του κ. Ρέππα, τα οποία δεν διαψεύστηκαν αρμοδίως ενόχλησαν τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Φαίνεται ότι το ποτήρι ξεχείλισε για τον κ. Ρέππα με τον τρόπο που χειρίστηκε ο κ. Ραγκούσης την απομάκρυνση του κ. Χ. Τσιόκα από τη γενική γραμματεία του υπουργείου Υποδομών -τον τελευταίο κρίκο με την πολιτική που άσκησε το προηγούμενο διάστημα. Από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών λεγόταν το προηγούμενο διάστημα ότι το π.δ Ρέππα επέστρεψε από το ΣτΕ στο υπουργείο Υποδομών εξαιτίας του ανασχηματισμού και τότε ο κ. Ραγκούσης αρνήθηκε να το υπογράψει ως έχει, επειδή κατά την άποψη του δεν άνοιγε πλήρως το επάγγελμα, προαναγγέλλοντας μια δική του ρύθμιση. 

Ακολούθησαν οι, ακραίες σε πολλές περιπτώσεις, κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών ταξί και ενώ όλοι ανέμεναν μια παρέμβαση από τον κ. Ρέππα εκείνος επαναλάμβανε ότι το θέμα αφορά τον κ. Ραγκούση και ότι έχει κάθε δικαίωμα να ασκήσει τη δική του πολιτική.

Αλλά και ο νέος υπουργός Υποδομών για μεγάλο διάστημα σιώπησε με αποτέλεσμα να επικρατήσει η εντύπωση ότι αποφεύγει μια ενδεχόμενη σύγκρουση με τον προκάτοχό του. Τελικώς τα μαχαίρια βγήκαν από τα θηκάρια. Ο κ. Ρέππας με γραπτή ανακοίνωση διευκρινίζει ότι κανένα δικό του προεδρικό διάταγμα για τα ταξί δεν κρίθηκε αντισυνταγματικό, διότι «ουδέποτε στάλθηκε στο ΣτΕ. Αν το Π.Δ. για τα ταξί είχε σταλεί εγκαίρως στο Συμβούλιο της Επικρατείας, τότε δύο τινά θα μπορούσαν να συμβούν: α) Το ΣτΕ, πράγμα βέβαιο, να εγκρίνει το σχετικό Π.Δ. και η χώρα να μην έχει δοκιμάσει αυτήν την αναστάτωση μέσα στην τουριστική περίοδο. β) Το ΣτΕ να μην εγκρίνει το Π.Δ. και επομένως οι επαγγελματίες να μην έχουν κανένα λόγο να στραφούν εναντίον της Κυβέρνησης».

Η ανακοίνωση περιέχει μια σαφή αιχμή, ότι για την καλοκαιρινή αναστάτωση ευθύνεται ο κ. Ραγκούσης και ο υπουργός Υποδομών θίχτηκε σε τέτοιο βαθμό ώστε ζήτησε να μιλήσει με τον Πρωθυπουργό για το θέμα αυτό. Επιπλέον συνεργάτες τους έλεγαν ότι η ανακοίνωση του κ. Ρέππα προσβάλλει το ανώτατο δικαστήριο καθώς προεξοφλεί μια απόφαση του και ότι δικαιολογεί τις ενέργειες του κ. Θ. ΛυμπερόπουλουΟ υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης δεν επανήλθε στο θέμα καθώς βρισκόταν στη συνεδρίαση του Πολιτικού Συμβουλίου, στην οποία προήδρευε ο κ. Παπανδρέου. Την ερχόμενη Παρασκευή λήγει το μορατόριουμ των ιδιοκτητών ταξί με το Υπουργείο Υποδομών και καθώς δεν υπάρχει σαφής εικόνα στην κυβέρνηση για το πότε θα καταθέσει το νομοσχέδιο του ο κ. Ραγκούσης, η συνέχεια είναι δύσκολο να προβλεφθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου